A látvány helyett a lényegre koncentrált a Toyota a tizenkettedik generációs Corolla aktuális modellfrissítése során. Az esztétikai változások nem feltűnőek, a hibrid hajtásláncot, a digitális tartalmakat és a biztonságot érintő fejlesztések annál inkább.
Klasszikus, teljes körű ráncfelvarráson esett át 2023 elejére a világ legnagyobb számban eladott személyautója. A Toyota Corolla jelenlegi kiadása 2018 óta van piacon, és ahhoz, hogy megerősíthesse pozícióját, a mérnökök nem csak azokon a területeken frissítik a tudását, ahol a rendkívül gyors technológiai fejlődés ezt elengedhetetlenné teszi, hanem ott is, amiben a Toyota a mai napig etalonnak számít: a hibrid hajtásláncokban.
A műszaki fejlesztés mellett természetesen kötelező gyakorlatként a modellcsalád megjelenését is átdolgozták. A dizájnerek módosították a hűtőmaszk rácsozatát, modernizálták a ködfényszórók keretét, valamint újrarajzolták a könnyűfém keréktárcsákat. A jobban felszerelt ferdehátú és Touring Sports (kombi) kivitelek full LED fényszórókat kapnak, a legfelső felszereltségi szinten adaptív fényszóró biztosít minden körülmények között kivételesen jó látási viszonyokat.
A modellfrissítés nem elhanyagolható elemeként az aktuális ízléshez igazították a Corolla család színválasztékát: az ötajtós és a kombi egy pirosas felhangokkal megbolondított, izgalmas borókakék (Juniper Blue) árnyalattal gazdagodott, a szedán esetében pedig a kékeszöld Midnight Teal tónus kínál elegáns alternatívát a szintén újonnan bevezetett, de kortalan metálszürkének. Az utastérben prémium részletek uralkodnak: a tervezők a tapintási élmény fokozására törekedve háromdimenziós mintákkal emelték a kárpitok és felületek minőségét, az elérhető színkombinációk elegáns, modern hatást keltenek.
Jóval izgalmasabb, hogy a Toyota átdolgozta a Corolla mindkét benzin-elektromos hajtási rendszerét, és immár az ötödik generációs hibrid technológiával szereli alsó-középkategóriás modellcsaládját. A módosítások a rendszer összes elemét érintik, a belső égésű és az elektromos motort éppúgy, mint a vezérlő elektronikát és a lítium-ion akkumulátort. Az utóbbi jelentősen megnövelt fajlagos teljesítménnyel bír, így annak ellenére erősebb, hogy mérete és tömege egyaránt csökkent – utóbbi akár 18 kilogrammal!
Az 1,8 literes benzinmotorra épülő hibrid egység rendszerteljesítménye a korábbi 122-ről 140 lóerőre emelkedett. Ez jóval dinamikusabbá teszi az autót, amely az előzetes adatok szerint a korábbi 10,9 helyett 9,2 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, változatlan, 102 g/km CO2-kibocsátás mellett. A 2,0 literes rendszer ugyancsak erősebb lett: a 184 helyett 196 lóerős konfigurációval álló helyzetből négy tizedmásodperccel gyorsabban: 7,5 másodperc alatt érhetjük el a 100 km/órát, miközben a CO2-kibocsátás 110-ről 107 g/km-re csökkent.
Az objektív fejlődés mellett a vezetés élménye is javult. A hibrid vezérlés áthangolásával a mérnökök elérték, hogy a gyorsulás mértéke pontosabban kövesse a vezető szándékát, a gázpedál működtetésének a jellegét. A természetesebb gyorsulási érzetet alacsonyabb motorzajszint kíséri.
Az elmúlt években bárhány felmérést végeztek az ügyfelek körében, azok piactól és márkától függetlenül, egybehangzóan a digitális felhasználói élmény fejlesztését kérték az autógyártóktól. A Toyota elébe ment ezeknek az elvárásoknak, és a modellfrissítés során olyan infotainment technológiát épít be a Corollába, amely nem csak most, de a jövőben is szavatolja a mindenkor modern, naprakész szolgáltatásokat. Ez utóbbi érdekében bevezették a mobil adatkapcsolaton keresztül megvalósuló vezeték nélküli (OTA) szoftverfrissítés lehetőségét. Ezt támogatja a négy éven keresztül biztosított Toyota Smart Connect (vagy a magasabb felszereltségi szinteken Toyota Smart Connect+) online csomag, amely a rendszerfrissítésen kívül a felhő alapú, valós idejű navigációs és útvonal-információs szolgáltatásokat is támogatja.
Az utóbbiak megjelenítésére szolgáló, központi multimédiás kijelző a korábbi 8 helyett immár 10,5 colos képátlóval, nagyfelbontású grafikával és csillogásmentes bevonattal kínál magasabb szintű felhasználói élményt és fényviszonyoktól függetlenül kiváló leolvashatóságot. A műszeregység az alapfelszereltségű modellek kivételével új, 12,3 colos digitális kivitelt kapott, amelyen négyféle stílusban jeleníthetők meg az információk.
A funkciók kezeléséhez mostantól a kormányt sem kell elengednie a vezetőnek, hála a természetes beszédstílust is megértő hangvezérlő funkciónak: nem csak a multimédiás és egyéb kényelmi rendszerek vezérelhetők szóbeli parancsokkal, hanem például az ablakemelők is. Emellett a MyT okostelefonos alkalmazás is rendelkezésre áll, amelyen keresztül a távolból is működtethetők az ajtózárak, a vészvillogók vagy a klímaberendezés, és amely képes megmutatni a felhasználónak, hogy hol parkol járműve.
Ami a biztonságot illeti, a Corolla megkapta az új generációs Toyota Safety Sense csomagot egyéb aktív vezetőtámogató és parkolássegítő funkciókkal kiegészítő Toyota T-Mate rendszert. Ennek értelmében a 2023 elején forgalomba került, megújult Corollákon innovatív rendszer akadályozza meg a gázpedál téves lenyomásából fakadó véletlenszerű gyorsulást, és fejlett érzékelő technológiák kerülik el az ütközést, ha kereszteződésben kanyarodunk be.
A ráfutásos ütközést elkerülő, aktív kormányzásszabályozás immár szemből érkező járművek esetén, azaz a frontális ütközések ellen is védi a Corolla utasait; emellett a Toyota képes elkerülni az oldalirányból érkező ütközéseket, továbbá automatikusan csökkenti a sebességet, ha a vezető túlságosan gyorsan készül kanyarodni. A Toyota T-Mate rendszer két fontos újdonsága a biztonságos kiszállást támogató funkció, amely figyelmeztet, ha közeledő járműre nyitnánk rá az oldalajtókat, illetve a hátsó ülésen utazókra figyelmeztető rendszer, amely megelőzi, hogy véletlenül kisállatot vagy gyermeket felejtsünk a bezárt autóban. Ezek a rendszerek jelenlegi a legfejlettebbek közé tartoznak, arról pedig, hogy ez a jövőben is így maradjon, a vezeték nélküli (OTA) szoftverfrissítés lehetősége gondoskodik.
A modellfrissítés során kiemelt figyelmet szenteltek a Toyota Corolla GR Sport kiviteleknek. A széria sportfelelőse átdolgozott 18 colos, mart felületű keréktárcsákkal, valamint módosított hátsó lökhárítóval folytatja pályafutását. A beltérben friss rajzolatú üléskárpitozás várja az utasokat, a fejtámaszokat és a motorindító gombot mostantól a GR logó díszíti.