Januárban is a Toyota volt a legkelendőbb újautómárka Magyarországon – Toyota Kovács

A 2021-es világelső, a tavaly a kivonásokkal tisztított magyarországi újautópiacon is piacvezetőként záró Toyota januárban sem talált legyőzőre hazánkban: a teljes autópiacon épp úgy első helyet szerzett mint a Magyarországon maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított piacon, előbbin impozáns, 13,9%-os, utóbbin elképesztő, 16%-os piacrészesedéssel.

Erős rajttal indította az évet a Toyota: a teljes újautópiacon 13,9%-os piaci részesedést jelentő 1275 darabos, míg a kivonásokkal tisztított piacon történelmi, 16%-os piaci részesedést jelentő 1268 darabos újautó értékesítéssel végzett az első helyen az autópiac zöldülésének évek óta motorjául szolgáló japán autógyártó. A Toyota így a kivonásokkal tisztított piacon a magánvásárlók (19,9%-os részesedés) és a vállalati flottavásárlók (14,9%-os részesedés) körében egyaránt a legnépszerűbb újautómárkának bizonyult. A személyautók tekintetében ugyancsak a Toyota volt a legkelendőbb 15,8%-os részesedéssel, míg a haszongépjárművek között a második legnépszerűbb márka volt januárban, 17%-os részesedéssel.
Ez természetesen szegmensszinten is visszaköszön az eredményekben: a 2021-es ’Év Autója’ Toyota Yaris épp úgy a legkelendőbb volt kategóriájában hazánkban 30,6%-os szegmensrészesedéssel, mint a RAV4 (36,3%-os részesedés), a Highlander (24,2%-os, a Land Cruiserrel együtt pedig 38,5%-os szegmensrészesedés), a Proace Verso (22,2%-os részesedés), a Proace City Verso (63,2%-os részesedés), és a 2022/2023-as ’Év Pikcuipja’ Hilux (44,1%-os részesedés). Kategóriájának második legnépszerűbb autójának bizonyult a Corolla (25,6%-os részesedés), a Proace (20%-os részesedés), a Proace City (14,2%-os részesedés). Bronzérmesként futott be ezen felül a vadonatúj Yaris Cross, amelynek most érkeznek meg az első példányai (14,1%-os részesedés) a C-HR (9,9%-os részesedés) és a Land Cruiser (16,7%-os részesedés).
„A Toyota piacvezető környezetbarát hibrid elektromos modellkínálatának köszönhető, a márkát évek óta újabb és újabb magasságokba emelő lendülete továbbra is kitart, ami januárban egészen elképesztő, 16%-os piaci részesedést eredményezett számunkra a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon. Azt pedig még kimondani is hihetetlen, hogy januárban minden ötödik Magyarországban átadott új személyautó Toyota volt, ez egyes szegmensekben elért 30-40% feletti (sőt, a Proace City Verso esetében 60% feletti) részesedésről nem is beszélve.” – kommentálja a kivonásokkal tisztított januári magyarországi újautópiac eredményeit Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációs vezetője.
„Az év hátralévő részében pedig legalább ilyen dinamikát várhatunk idehaza a Toyotától, amire a már bizonyított slágermodellek mellett garancia az idén érkező új modellek sora. Hamarosan már a márkakereskedésekben lesz a sikervárományos Aygo X crossover, hogy visszakövetelje a miniautók szegmensének trónját. Ezt követi majd a sportautók piacát felrázó GR86, és két hatalmas várakozások övezte modell, a Toyota első dedikáltan akkumulátoros elektromos járművek számára fejlesztett autója, a bZ4X nagyméretű SUV, és a közepes méretű crossoverek piacán új alternatívát kínáló Corolla Cross érkezése, amely a világ első autója lesz, amelyben a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos működik.” – teszi hozzá Varga Zsombor.
A szakember azt is elárulja, hogy nem ül a babérjain idén a vállalat prémium márkája, a januárban Monoron újabb magyarországi bemutatótermet nyitó Lexus sem: most érkeznek a márkakereskedésekbe a vadonatúj, öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos hajtással is elérhető NX közepes méretű SUV első példányai, de hamarosan érkezik a népszerű UX crossover akkumulátoros elektromos változata, és a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, az RZ nagyméretű SUV is. És ez még csak nem is az összes idei újdonság a vezető környezetbarát luxusautómárka kínálatában, a további modellekről azonban a szakember későbbi időpontban ígér tájékoztatást.