A Toyota bejelentette, hogy az idén érkező, a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos hajtása mellett a világ leghatékonyabb plug-in hibrid elektromos meghajtásával is rendelhető vadonatúj Toyota C-HR gyártása a környezetbarát technológiák élharcosaként ismert japán gyártó törökországi üzemében folyik majd. Ezzel a Toyota Motor Manufacturing Turkey lesz a Toyota első olyan európai gyára, amely az öntöltő hibridek mellett plug-in hibrid modelleket és akkumulátorokat is gyárt majd.
A Toyota C-HR második generációja a Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) gyárban készül majd Sakaryában. Az öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos is változatban elérhető új Toyota C-HR egyben az első plug-in hibrid személyautó is, amelyet Törökországban gyártanak majd. Emellett a TMMT lesz a Toyota első európai gyára, amely elkezdi a plug-in hibrid járművek gyártását, és az első, amelyet akkumulátor gyártósorral szerelnek fel. Az új Toyota C-HR 100 százalékban elektrifikált hajtáslánc-kínálata tükrözi a Toyota azon elkötelezettségét, hogy megfelelő széndioxid-csökkentési lehetőségeket kínáljon Európa legnagyobb és legversenyképesebb piaci szegmensének. A hibrid változat mellett az új, helyben összeszerelt akkumulátorokat kapó, plug-in hibrid Toyota C-HR tovább bővíti a Toyota multitechnológiás kínálatát, és 2035-ig 100 százalékkal csökkenti a széndioxid-kibocsátást Európában.
A hálózatról tölthető hibrid járművek és akkumulátorok gyártása stratégiai mérföldkövet jelent Európában
A járművek gyártósora mellett a TMMT egy új, plug-in akkumulátorokat összeszerelő gépsort épít ki, amelynek kapacitása évi 75.000 egység lesz. A plug-in hibrid akkumulátorok összeszerelése 2023 decemberében kezdődik, és mintegy 60 új, szakképesítést megkívánó munkahelyet teremt. Az akkumulátor-összeszerelő gépsor létrehozása a TMMT-ben stratégiai mérföldkő a Toyota elektrifikációs átalakításában, és a jövőben más európai Toyota gyárakat is támogatni fog megfelelő munkaerővel és know-how-val. A projekt teljes beruházása körülbelül 317 millió euró lesz, így a TMMT-be összesen bekfetetett összeg mértéke körülbelül 2,3 milliárd euróra emelkedik. Az új modell okán szükséges beruházás keretében a TMMT továbbfejleszti gyártósorát, miközben lefekteti a keretet a termelési sokszínűség és a rugalmasság jövőbeli követelményeinek teljesítéséhez – ez kulcsfontosságú tényező a Toyota Europe üzleti fenntarthatósági stratégiájában.
Zöld üzem
A Toyota elkötelezett amellett, hogy 2040-re elérje a teljes karbonsemlegességet Európában, és ennek keretében 2030-ra minden gyártóüzemében megcélozza a karbonsemlegesség elérését. A TMMT e cél felé halad azáltal, hogy olyan technológiákat vezet be a Sakaryában található üzemben, amelyek minimalizálják az energiafogyasztást, ugyanakkor áttérnek a megújuló energiára. Ezek az intézkedések magukban foglalják a széndioxid-kibocsátást minimálisra csökkentő új fényezőműhely-technológiák bevezetését, valamint a napenergia felhasználását, amelynek célja, hogy az üzem önellátóvá tegye az energiafelhasználást.
„Ebben a projektben, amely a TMMT magas színvonalú járműgyártási tapasztalatát és fejlett mérnöki képességeit mutatja be, nagy odaadással hajtjuk végre feladatainkat. Ez izgalmas előrelépést jelent a TMMT jövője szempontjából, mivel továbbra is népszerű, vonzó és kiváló minőségű modelleket gyártunk majd. Ez a projekt ismét megerősíti, hogy sakaryai gyártóüzemünk globálisan fontos hely a Toyota számára. Büszkén osztom meg ezt a fontos mérföldkövet alkalmazottaink és értékes beszállítóink nevében. Egy csapatként továbbra is hozzájárulunk Sakarya és Törökország gazdaságához, minden energiánkkal együttműködve.” – fogalmaz Erdoğan Şahin, a Toyota Motor Manufacturing Turkey elnök-vezérigazgatója.
„Büszkén jelentjük be, hogy a TMMT gyártja majd a második generációs Toyota C-HR-t, és ezzel egyben az elsők lesz, amely konnektorról tölthető hibrid Toyotát gyárt Európában. A TMMT munkatársai által tanúsított kiemelkedő teljesítmény és elhivatottság teszi majd ezt az új modellt is olyan sikeressé, akárcsak elődjét. Ez egy másik fontos mérföldkő is egyben, hiszen az első európai akkumulátor-összeszerelő sorunk is elindul majd, ami fontos lépés az európai elektrifikációs tervünkben.” – teszi hozzá Marvin Cooke, a Toyota európai gyártásért felelős ügyvezető alelnöke.
A Toyota Európa
A Toyota Európa felügyeli a Toyota, GR (Gazoo Racing) és Lexus járművek, valamint alkatrészek és tartozékok nagykereskedelmi értékesítését és marketingjét, valamint a Toyota európai gyártási és mérnöki tevékenységeit. A Toyota közvetlenül több mint 25.000 embert foglalkoztat, és 1990 óta több mint 11 milliárd eurót fektetett be Európában. Nyolc európai gyártóüzeme Portugáliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Törökországban található. Ma megközelítőleg 16,5 millió Toyota, GR és Lexus jármű közlekedik az európai utakon, amelyek tulajdonosait 28 nemzeti marketing- és értékesítési vállalatból álló hálózat, valamint 53 országban (EU, Egyesült Királyság, EFTA-országok + Oroszország, Izrael, Törökország és más kelet-európai országok) mintegy 2.800 kiskereskedelmi egység támogatja. 2022-ben a TME 1.080.975 járművet értékesített Európában, 6,4%-os piaci részesedést elérve. A Toyota hisz abban, hogy ha az emberek szabadon mozoghatnak, akkor bármi lehetséges. A „Mobilitás mindenkinek” elve érdekében a Toyota biztonságosabb, még inkább összekapcsolt, inkluzívabb és fenntarthatóbb mobilitást kíván megalkotni, hogy elérje legfőbb küldetését: „Boldogságot mindenkinek”. Európában a Toyota Európa elindította a KINTO mobilitási márkát, amely mobilitási szolgáltatások széles skáláját kínálja 14 országban, és ösztönzi a zéró emissziós üzemanyagcellás termékek, és azok műszaki támogatásának business-to-business értékesítését. Hozzájárulva az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz, a Toyota azon dolgozik, hogy Európa-szerte minden üzleti tevékenységének körében elérje a karbonsemlegességet. Európában a széndioxid-csökkentés terén történelmi távlatokban is vezető szerepet betöltő Toyota Európa célja, hogy 2035-ig 100 százalékkal csökkentse minden új járművének széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, és továbbra is az elektrifikált hajtásláncok teljes választékát kínálja majd ügyfeleinek a régióban hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás modelljeinek képében. Ha a fenntarthatóságról van szó, a Toyota elkötelezett a Beyond Zero filozófia mellett.