A Toyota Motor Europe óriás elosztóközpontot nyitott Csehországban – Toyota Kovács
Az elosztóközpont óriási parkolója

A Toyota 17 millió eurót fektetett be első óriás elosztóközpontjába a csehországi Kolinban, ezzel erősítve üzleti jelenlétét Közép-Európában. A megaközpont Németországot, Ausztriát, Csehországot, Szlovákiát, Magyarországot és Lengyelországot szolgálja ki, csökkentve a Toyota és Lexus ügyfelek számára a várakozási időt. Az új létesítmény vasúton kapcsolódik a Toyota több európai autógyárához, jelentősen csökkentve a járműlogisztika CO2-kibocsátását.

A Toyota Motor Europe (TME) felavatta első járműlogisztikai megaközpontját a csehországi Kolinban. A 17 millió eurós fejlesztést követően a kolini létesítmény a Toyota legnagyobb ilyen jellegű egysége lesz Európában, amely évente akár 350.000 jármű feldolgozására is képes.

„A kolini megaközpontba történő 17 millió eurós beruházásunk jól mutatja a Toyota rendíthetetlen elkötelezettségét a csehországi üzleti tevékenység iránt. Ez a stratégiai lépés nemcsak megerősíti jelenlétünket Közép-Európában, hanem a régió lehetőségeibe vetett bizalmunkat is tükrözi. E jelentős beruházás révén elkötelezettek vagyunk az innováció, a hatékonyság és a fenntarthatóság előmozdítása mellett, biztosítva, hogy kivételes értéket nyújtsunk ügyfeleinknek, és pozitívan járuljunk hozzá a helyi gazdasághoz” – mondta Dr. Robert Kiml, a Toyota Motor Manufacturing Czech Republic elnöke

Az óriás elosztóközpont működésétől a TME azt várja, hogy javítja a tartozékok minőségét és csökkenti a járművek szállítási idejét.

„A kolini mega központunk felavatása jelentős mérföldkő logisztikai stratégiánkban. Ez a létesítmény új mércét állít fel a járműlogisztika területén, mivel biztosítja a legjobb minőségű műveleteket, amelyekkel mindig, minden helyzetben betartjuk az ígért határidőket. A rövidebb átfutási idők, a költségek csökkentése és a Toyota által ismert kivételes minőség fenntartása iránti elkötelezettségünk hangsúlyozza, hogy teljesíteni és felülmúlni kívánjuk a növekvő vásárlói elvárásokat Közép-Európa szerte” – mondta Jean-Christophe Deville, a Toyota Motor Europe ellátási láncért felelős alelnöke.

A kolini megaközpont támogatja a TME azon törekvéseit is, hogy dekarbonizálja az ellátási láncot és a járműlogisztikát. A Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) területén épülve kihasználhatja a kiterjedt vasúti hálózat előnyeit, amely jelenleg a Toyota több európai autógyárát köti össze. A Toyota fokozatosan átállítja járműlogisztikáját a közútról a vasútra. A TMUK, a TMMF és a TMMCZ közötti meglévő vasúti összeköttetések máris évi 4237 tonna széndioxid-kibocsátás elkerülését eredményezték a 2022-es indulás óta. Egy további vasúti összeköttetés Lengyelországba, közel ahhoz a helyszínhez, ahol az újonnan bevezetett Proace Maxot gyártjuk, tovább segíti a becslések szerint évi 1099 tonna széndioxid-csökkentést.

A Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota, GR (Gazoo Racing) és Lexus járművek, valamint alkatrészek és tartozékok nagykereskedelmi értékesítését és marketingjét, valamint a Toyota európai gyártási és mérnöki tevékenységeit. A Toyota közvetlenül több mint 25.000 embert foglalkoztat, és 1990 óta több mint 11 milliárd eurót fektetett be Európában. Nyolc európai gyártóüzeme Portugáliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Törökországban található. Ma megközelítőleg 14,7 millió Toyota, GR és Lexus jármű közlekedik az európai utakon, amelyek tulajdonosait 28 nemzeti marketing- és értékesítési vállalatból álló hálózat, valamint 53 országban (EU, Egyesült Királyság, EFTA-országok + Oroszország, Izrael, Törökország és más kelet-európai országok) mintegy 2.800 kiskereskedelmi egység támogatja. 2023-ban a TME 1.173.419 járművet értékesített Európában, 6,7%-os piaci részesedést elérve. További információkért látogasson el a www.toyota-europe.com oldalra. A Toyota hisz abban, hogy ha az emberek szabadon mozoghatnak, akkor bármi lehetséges. A „Mobilitás mindenkinek” elve érdekében a Toyota biztonságosabb, még inkább összekapcsolt, inkluzívabb és fenntarthatóbb mobilitást kíván megalkotni, hogy elérje legfőbb küldetését: „Boldogságot mindenkinek”. Európában a TME elindította a KINTO mobilitási márkát, amely mobilitási szolgáltatások széles skáláját kínálja 14 országban, és ösztönzi a zéró emissziós üzemanyagcellás termékek, és azok műszaki támogatásának business-to-business értékesítését. Hozzájárulva az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz, a Toyota azon dolgozik, hogy Európa-szerte minden üzleti tevékenységének körében elérje a karbonsemlegességet. Európában a széndioxid-csökkentés terén történelmi távlatokban is vezető szerepet betöltő TME célja, hogy 2035-ig 100 százalékkal csökkentse minden új járművének széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, és továbbra is az elektrifikált hajtásláncok teljes választékát kínálja majd ügyfeleinek a régióban hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás modelljeinek képében.