Január és november között a Toyota 16.143 új autó értékesítésével, 12,2%-os piaci részesedéssel vezeti a magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piac eladásait. A magyar utakon maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautópiacon a környezetbarát japán autómárka 15.534 új autó eladásával, 14,3%-os részesedéssel áll az élen.
A személyautó piacot külön vizsgálva a Toyota a teljes piacon 12.957 új autó eladásával, 11,8%-os részesedéssel a második helyen áll, a valós magyarországi piaci képet jobban illusztráló kivonásokkal tisztított újautó piacon ugyanakkor 12.709 új autó eladásával, 13,8%-os részesedéssel, magabiztos, 1841 darabos előnnyel őrzi első helyét.
A kishaszongépjármű piac képét ugyancsak markánsan torzítják a kivont autók: itt a Toyota a teljes piacon 14,4%-os részesedést jelentő 3186 darabos eladással a második helyen áll, a kivonások után azonban 2825 darabos értékesítéssel, 16,9%-os részesedéssel ezüstérmes.
A legnépszerűbb Toyota hazánkban 2024 első 11 hónapjában a világ legkelendőbb autójának címét visszaszerző Corolla volt (2733 darab), amit a Hilux (2.140 darab), a C-HR (2.082 darab), a Yaris Cross (1.974 darab), a Yaris (1.522 darab), a RAV4 (1.325 darab) és a Corolla Cross követ (1.319 darab).
Izgalmas december vár ránk
A 2025. január 1.-től a CAFE (Clean Air for Europe) szabályozás előírásainak megfelelően életbe lévő új emissziós normák alaposan felkavarhatják a piacon az állóvizet 2024 utolsó hónapjában. Tekintettel arra, hogy az autógyártóknak a jövő év elejétől minden egyes g/km CO2-kibocsátás után, amennyivel eladásaik flottaszintű átlaga meghaladja az új határértéket (személygépjárművek esetén 93,6 g CO2/km, könnyű haszongépjárművek esetén pedig 153,9 g CO2/km a WLTP szerint) minden Európában eladott autó után 95 euró büntetést kell fizetniük, számos autógyártó igyekszik komoly kedvezményekkel kiárulni azon modelljeit, amelyek a jövőre életbe lévő határértéknél magasabb kibocsátással üzemelnek. Éppen ezért duplán megéri még év végéig autót vásárolni: a vásárlók nem csupán kedvezményes ajánlatok és szélesebb modellkínálat közül válogathatnak (hiszen a gyártók egy sor modellt/meghajtást kivezetnek a kínálatukból januártól), de megelőzhetik az év elejétől várhatóan általánosan várható áremeléseket, amelyekkel a gyártók a büntetési tételeket igyekeznek majd kompenzálni. Mindez izgalmas helyzetet teremthet decemberben, és számos gyártó az átlagos havi eladását akár nagymértékben meghaladó értékesítést vár a hónapban, ami akár a márkák végső rangsorát is befolyásolhatja, bár a Toyota és a Lexus pozíciója vélhetően nem lesz veszélyben. A felpörgött december után ugyanakkor várhatóan egy jóval csendesebb januárral indul majd a 2025-ös év az újautópiacon.