A 2015-ben a magyar, szlovák és cseh piac kiszolgálásának céljával létrehozott, tavaly pedig a lengyel piaccal is kibővült, immár varsói székhelyű Toyota Central Europe 2022-ben a legnagyobb Toyota importőr lett Európában: az európai Toyota eladások 12,6% és a Lexus értékesítések 17,6%-a realizálódott a visegrádi négyek országaiban. A példátlan siker visszaigazolja a Toyota döntését, amely a tavalyi évvel kezdődően kiemelt szerepet szán Közép-Európának. A regionális sikerből Magyarország is jócskán kivette a részét: a Toyota 2022-ben a hazai személyautó és kishaszongépjármű piacon 11,7%-os (az országban maradó autókról valós piaci képet mutató kivonásokkal tisztított piacon 14,4%-os) piaci részesedéssel végzett az első helyen.
A Toyota Európa 2022-ben 1.030.508 új Toyotát és 50.467 új Lexust értékesített, ebből 129.586 Toyota és 8.910 Lexus talált gazdára a Toyota Central Europe által kiszolgált magyar, szlovák, cseh és lengyel piacon. Ebből Magyarországon 15.102 új Toyotát és 753 új Lexust értékesítettek, ezzel a hazánkban toronymagasan a legkedveltebb autómárkának bizonyult az Európában immár második helyen álló Toyota.
„A Toyota tavaly határozta el, hogy a jövőben kiemelt szerepet szán Közép-Európának, miután a 2015-ben létrehozott, a magyar, szlovák és cseh piacot kiszolgáló Toyota Central Europe 6 év alatt csaknem megháromszorozta értékesítéseit. A regionális leányvállalat 2022-ben kibővült a lengyel piaccal, amivel már akkor Európa legnagyobb Toyota importőrei közé lépett elő, hiszen 2021-ben a Toyota európai értékesítéseinek már 10,8%-át képviselték az összevont magyarországi, szlovákiai, csehországi és lengyelországi értékesítések.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota magyarországi kommunikációs vezetője.
„Miután a Toyota Central Europe és a Toyota Motor Poland a közös elnök-vezérigazgató, Jacek Pawlak irányítása alatt már eddig is szorosan együttműködött, meglehetősen gördülékenyen ment a Lengyelországgal kibővült új Toyota Central Europe értékesítési, vevőszolgálati, marketing és logisztikai, IT, humánerőforrás és egyéb háttértámogatói tevékenységének összehangolása, az így felszabaduló erőforrásokkal pedig a négy ország front office tevékenységének további erősítésére fordítottuk, ennek pedig láthatóan hihetetlenül rövid távon meg lett az eredménye. Az új szervezetben, a Toyota Central Europe égisze alatt ugyanis 2022-ben 20%-al több új Toyota és Lexus talált gazdára a négy országban mint az előző évben, a Toyota Central Europe részesedése pedig az európai Toyota eladásokból 12,6%-ra, az európai Lexus eladásokból 17,6%-ra, az összesített európai értékesítésekből pedig 12,8%-ra nőtt.” – teszi hozzá a szakember.
Varga Zsombor azt is elárulja, hogy a sikernek a Toyota Central Europe által nyújtott szolgáltatások hatékonyságnövelésén túl további előnyei is vannak a magyarországi autóvásárlók számára. A Toyota Central Europe részeként ugyanis Magyarország a Toyota szemében a legfontosabb európai piacok egyikévé lépett elő, és mint ilyen, az iparágra most általánosan jellemző szűkös allokációs helyzetekben elsőbbséget élvez, ennek eredményeképp pedig a magyar Toyota és Lexus vásárlók az esetek túlnyomó részében rövidebb szállítási határidőkre számíthatnak mint nyugat-európai társaik.