Új generáció, új hajtásláncok, új korszak: Megérkezett a legújabb, elektrifikált Toyota Hilux – Toyota Kovács

A Toyota bemutatta a legendás Hilux pick-up vadonatúj, kilencedik generációját, amelynek legnagyobb újdonsága az első akkumulátoros elektromos változat megjelenése. Az új modell teljes mértékben illeszkedik a Toyota többutas filozófiájához, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlók többféle hajtáslánc-opció közül válasszanak, igazodva az egyéni igényekhez és a helyi vezetési körülményekhez. A kínálatban szerepel az akkumulátoros elektromos Hilux, a nyugat-európai piacok kedvence, a Hilux Hybrid 48V, valamint a kelet-európai vásárlók számára továbbra is elérhetőek lesznek dízel- és benzinmotoros változatok. Emellett megerősítést nyert, hogy 2028-ban érkezik a hidrogén üzemanyagcellás Hilux is. Az új generáció minden modelljénél alapfelszereltség lesz a duplakabinos karosszéria, az elektromos szervokormány* és az összkerékhajtás. A külső megjelenés robusztusabb és agilisabb lett, az érzékszervi minőség javult, amit az új Land Cruiser inspirált. A digitális felhasználói élmény és a Toyota T-Mate biztonsági, illetve vezetéstámogató funkciói jelentősen bővültek. Az új Hilux piaci bevezetése 2025 decemberében kezdődik, elsőként a BEV modellel.

A Toyota ma bemutatta a vadonatúj Hiluxot, a világszerte ismert, erőteljes, megbízható és tartós modell kilencedik generációját.

Az új modell bevezetésével a legendás pick-up egy új, elektrifikált korszakba lép, összhangban a világ legnagyobb autógyártójának többirányú filozófiájával, amelynek részeként megjelenik az első akkumulátoros elektromos modell és egy hidrogén üzemanyagcellás elektromos változat is, mindkettő zéró károsanyag-kibocsátással.

A többirányú filozófia lényege, hogy elismeri: a különböző ügyféligények és helyi körülmények nem oldhatók meg egyetlen változattal, ezért a vadonatúj Hilux számos lehetőséget kínál az ügyfeleknek, hogy azok igényeiknek és a helyi vezetési körülményeknek megfelelően választhassanak. A szélesebb európai kínálatban szereplő 48 V-os hibrid, valamint dízel- és benzinmotorokkal a Hilux több hajtáslánc-opcióval rendelkezik, mint bármelyik másik Toyota modell, így piaci jelenlétét kiterjeszti, miközben megőrzi azt a minőséget, tartósságot és megbízhatóságot, amelyek a világ legnépszerűbb pick-upjává tették.

„Erőteljes és mozgékony” felépítés, új kezelhetőség és biztonsági funkciók

A Hilux új külső stílusa az „Erőteljes és mozgékony” témára épül, amelynek eredményeként a frontrész izmos kiállást kapott, új arányokkal. Az első rész kialakításában főszereplői közé tartoznak az új, vékony fényszórók, amelyeket egy központi sáv köt össze, rajta a klasszikus TOYOTA felirat. A BEV modellnél az aerodinamikus kialakítás miatt elhagyták a hagyományos hűtőrácsot, és speciális ötvözetből készült kerekeket szereltek fel. Az összes változat egy új fellépőt kap a platónál, amely megkönnyíti a hozzáférést, valamint újratervezték az oldalsó fellépőket is.

Az új generációs Hilux az ügyfelek preferenciáinak megfelelően egyetlen karosszériaváltozatban, duplakabinos kivitelben lesz elérhető. Az utastérben az új Toyota Land Cruiser hatására minden tekintetben javult az érzékszervi minőség. A középkonzol új, vízszintes kialakítású, testreszabható műszeregységgel és központi multimédiás érintőképernyővel (akár 12,3”) rendelkezik.

Az összes AWD és terepjáró vezérlőelemet a könnyű kezelhetőség érdekében központilag csoportosították – a BEV modell egylépéses shift-by-wire menetválasztót alkalmaz. A csatlakozási követelmények teljesítése érdekében a Hilux vezeték nélküli telefontöltővel és a második üléssorban új USB-csatlakozókkal rendelkezik.

Az új Hilux tulajdonosok a MyToyota alkalmazás segítségével hozzáférhetnek a távvezérlési és csatlakoztatott szolgáltatásokhoz, ami mind magán-, mind üzleti/flotta ügyfelek számára kényelmes. A flottamenedzserek akár 10 jármű adatait is megtekinthetik, beleértve a helyszínt, az üzemanyagszintet és az EV töltési állapotot, valamint a vezetési elemzéseket, például az utazási előzményeket.

Ez az első Hilux, amely elektromos szervokormánnyal van felszerelve, amelynek előnyei a közvetlenebb működtetés, a könnyebb manőverezhetőség és a visszarúgás kockázatának csökkenése egyenetlen talajon való használatkor.

A Hilux Toyota T-Mate fejlett biztonsági és vezetéstámogató csomagjában szereplő funkciók jelentősen bővültek. Az új modell (a felszereltségi szinttől és a helyi piactól függően) számos új és továbbfejlesztett funkcióval lesz elérhető, beleértve a Toyota Safety Sense kiterjesztését az alacsony sebességnél véletlen gyorsítást megakadályozó rendszerrel, a proaktív vezetési asszisztenssel és a vészmegállító rendszerrel. Az új, vezeték nélküli over-the-air frissítések zökkenőmentes frissítéseket biztosítanak, amikor az új szoftverváltozatok elérhetővé válnak.

Az új funkciók között szerepel (többek között) a holttérfigyelő, a biztonságos kiszállást segítő rendszer és az éberségfigyelő monitor.

A „Megállíthatatlan” Hilux tisztán elektromos változatot kap

Az akkumulátoros elektromos meghajtás bevezetése áttörő innováció a Hilux történetében, amely a modell híres minőségét, tartósságát és megbízhatóságát semmiben sem csorbítja.

Különösen vonzó lesz azoknak a flotta-ügyfeleknek, akik olyan pick-upot keresnek, amely ötvözi a zéró kibocsátású teljesítményt a mindennapi praktikummal, a kompromisszumok nélküli QDR-rel és a terepképességekkel.  Az új változat megtartja a Hilux jellegzetes alvázas felépítésének alapvető erősségét és terepképességeit, beleértve az akkumulátor károsodás vagy vízbehatolás elleni védelmét szolgáló speciális intézkedéseket. Különösen figyelemre méltó, hogy a gázolómélység megegyezik a jelenlegi, belső égésű motorral hajtott modellével.

A Hilux BEV további előnye a terepválasztó rendszer, amely a fék- és nyomatékvezérlés segítségével a jármű teljesítményét a különböző terepviszonyokhoz igazítja, ami egy hagyományos meghajtású jármű L4 tartományban való vezetéséhez hasonló.

A hajtáslánc 59,2 kWh-ás lítium-ion akkumulátorral, valamint első és hátsó eAxle egységekkel rendelkezik, amelyek állandó összkerékhajtást biztosítanak – elöl 205, hátul pedig 268,6 Nm nyomatékkal. A homologizáció előtti, ideiglenes adatok szerint a hasznos teherbírás körülbelül 715 kg, a vontatási kapacitás pedig 1600 kg, míg a WLTP hatótávolság körülbelül 240 km. A Toyota a kategória legjobb töltési képességeit tűzte ki célul, amelyek minimálisra csökkentik a jármű leállási idejét.

A Hilux Hybrid 48V: elektromos, sokoldalú, mindenre képes

A 48 V-os hajtáslánc 2025-ben került bevezetésre a jelenlegi Hilux modellpalettába, és az új generációban Európa legkelendőbb változatává válik majd. A gyártás 2026 tavaszán kezdődik.

A rendszer egy 48 V-os lítium-ion akkumulátorból – amely kényelmesen elhelyezhető a hátsó ülések alatt, így nem csökkenti az utastér méretét –, valamint egy elektromotor-generátorból és egy DC-DC átalakítóból áll. A Toyota világvezető hibrid technológiai know-how-jának köszönhetően az elektromos rendszer kiválóan támogatja a 2,8 literes motort, hogy sima, csendes és kifinomult teljesítményt nyújtson mind közúti, mind offroad használat során. A hajtás finomsága különösen induláskor és gyorsításkor vehető észre.

A kiváló teherbírás megmarad: akár egy tonna hasznos teher szállítható, míg a fékezett utánfutóra vonatkozó vontatási kapacitás 3,5 tonna.

A hibrid hajtáslánc alkatrészeit úgy tervezték, hogy egyszerűen integrálhatók legyenek és ellenálljanak a zord üzemi körülményeknek. Különösen figyelemre méltó, hogy a motor-generátor a belső égésű erőforrás tetején helyezkedik el, így a jármű megőrzi 700 milliméteres gázlómélységét. A terepképességeket a Multi-Terrain terepválasztó rendszer fokozza. Ezt a vezető kapcsolhatja be, hogy a teljesítményt különböző felületekhez igazítsa, míg a Multi-Terrain terepkamera segít a jármű pozicionálásában nehéz körülmények között. a 360 fokos képet biztosító panoráma monitor is rendelkezésre áll, amely segíti a parkolást és a pontos manőverezést az úton.

Belső égésű motorok: A keleti piacokra

A belső égésű motorok továbbra is szerepet kapnak a Hilux kínálatában, azonban ezek elérhetősége kizárólag a Toyota kelet-európai piacaira fog összpontosulni, biztosítva ezzel a régiós vásárlók igényeinek kielégítését. Az izmos és hatékony 2,8 literes dízelmotor váltja fel a 2,4 literes egységet, és a jól bevált 2,7 literes benzinmotorral együtt lesz elérhető.

Megerősítést nyert a Hilux üzemanyagcellás változatának jövőbeni gyártásra kerülése

A jövő még többet ígér a Hilux számára, mivel megerősítést nyert, hogy készül egy Toyota hidrogén üzemanyagcellás rendszerrel felszerelt változat, amelynek piacra kerülése 2028-ra várható. Az üzemanyagcellás Hilux szintén bizonyítja a Toyota elkötelezettségét a hidrogén, mint értékes tiszta energiaforrás potenciáljának kiaknázása iránt, és ösztönzőleg hat a hidrogén-ökoszisztémák és infrastruktúra szélesebb körű bevezetésére Európában.

*Az EPS a Toyota nyugat-európai piacán kerül be az autóba, a keleti piacokon megmaradt a hidraulikus rendszer.