
A magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon évek óta piacvezető Toyota 2025 január és szeptember között 12.388 új autót értékesített Magyarországon, ez a teljes piacon 11%-os piaci részesedést és a második helyet jelenti (mindössze 172 darabbal lemaradva az első helyről), a magyar utakon maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított piacon ugyanakkor toronymagasan vezet a Toyota: az év első kilenc hónapját követően a környezettudatos japán autómárka itt 11.891 új autó eladásával, 13%-os piaci részesedéssel, legközelebbi versenytársához képest 2.605 darabos előnnyel áll az első helyen. A magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon ugyanis 2025-ben a regisztrált, majd a forgalomból 6 hónapon belül kivont autók aránya ugyanis elérte a 23%-ot, míg a Toyota márka esetében ez csupán 4%, míg az autógyártó prémium márkája, a Lexus esetében csupán 0,1%. A Lexus egyébiránt ugyancsak jól szerepelt hazánkban az év első 9 hónapjában, a teljes piacon 1025 új autó értékesítésével, 6,3%-os, a kivonásokkal tisztított piacon pedig 1013 új autó eladásával, 6,7%-os prémium piaci részesedéssel zárta a szeptembert.
A kivonásokkal tisztított magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva a Toyota szeptember végével az előbbin 10.062 új autó értékesítésével, 12,8%-os részesedéssel áll az első helyen, utóbbin 1.828 új autó eladásával, 14,1%-os részesedéssel a második, míg az összesített kivonásokkal tisztított személyautó- és kishaszongépjármű piacon 11.891 darabos eladással, legközelebbi versenytársához képest annak áltagos havi értékesítése két és félszeresének megfelelő, 2.065 darabos előnnyel áll az első helyen.
A vállalati flottafelhasználók a Toyotára esküsznek
A kivonásokkal tisztított személyautó és kishaszongépjármű piacon a Toyota a magánvásárlók körében 4.105 darabos eladással, 13,2%-os részesedéssel a második legkelendőbb márka, a vállalati felhasználók körében 7.886 darabos értékesítéssel, 12,8%-os részesedéssel hatalmas, 1.059 darabos előnnyel messze a legnagyobb favorit.
A Toyota modellek jellemzően szegmensük legkelendőbb szereplői között zárták a harmadik negyedévet a kivonásokkal tisztított piacon
A kompakt autók szegmensében az Aygo X 527 darabos értékesítéssel, brutális, 63,7%-os részesedéssel áll az első helyen, míg a kisautók kategóriájában a Yaris 896 darabos eladással, 18%-os részesedéssel ezüstérmes. A legnépszerűbb európai Toyota, a Yaris Cross 1.906 darabos eladással, 17%-os részesedéssel a második legkelendőbb kisméretű SUV, míg 1.917 darabos értékesítésével a Toyota Corolla elképesztő, 21,4%-os részesedésével a második legkedveltebb kompakt autó. A kompakt SUV szegmensben a Toyota két modellel is versenyez, itt a C-HR 1.675 darabos eladással, 11,3%-os részesedéssel a második, míg a Corolla Cross 1.208 darabos értékesítéssel, 8,1%-os részesedéssel a harmadik legkelendőbb modell. A jövőre új generációval érkező RAV4 905 darabos eladással, 8,4%-os szegmensrészesedéssel a dobogóról éppen csak lecsúszva a negyedik legkelendőbb nagyméretű SUV, de ugyanebben a szegmensben 67 darab gazdára talált a jövőre ugyancsak új generációval érkező bZ4X-ből is, amely jelenleg Európa leginkább elektromos piaca, Norvégia kedvenc autója.
A Proace 266 darabos eladással 12,3%-os részesedéssel kategóriája második legkelendőbb modellje, míg a Proace City 497 darabos eladással, 13,7%-os részesedéssel bronzérmes a szegmensében. Utóbbi modell személyautó kivitele, a Proace City Verso 199 darabos eladással, hihetetlen, 32,3%-os részesedéssel kategóriája legkelendőbb autója, de szegmenselső a maga 66 darabos eladásával és 38.2%-os részesedésével a Yaris Van is. A Toyota legendás pickupja, a Hilux idei korlátozott elérhetősége után csupán szegmense második legkelendőbb modellje a maga 27,4%os részesedés jelentő 574 darabos értékesítésével.„A Toyota 2025 első kilenc hónapjában úgy tudta megőrizni pozícióját Magyarország legkelendőbb autómárkájaként, hogy az idei évben érkező modellújdonságaink közül még csak a frissített Corolla Cross érkezett meg a márkakereskedésekbe. Hamarosan kiteljesedő modelloffenzívánk az új öntöltő hibrid elektromos Aygo X, a vadonatúj akkumulátoros elektromos Urban Cruiser, a vadonatúj akkumulátoros elektromos C-HR Plus, az új akkumulátoros elektromos bZ4X és bZ4X Touring, a vadonatúj öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos RAV4 érkezésével valójában 2026 első felében érzékelteti majd csak hatását a piacon, ezt az elképesztő offenzívát pedig még két további, egyelőre nem leleplezett modell erősíti majd a jövő év második felében. Hasonlóképp, a Lexus nagyszerű idei magyarországi eredményeihez még nem járultak hozzá az új modellek, az új RZ és a vadonatúj ES, amelyek ugyancsak 2026-ban jelennek majd meg az eladásainkban. Azzal tehát, hogy az idei évben valójában új modellek híján sikerült megerősítenünk a piaci pozíciónkat, stabil alapot teremtettünk arra, hogy 2026-ban sosem látott mértékben növeljük előnyünket versenytársainkkal szemben a magyarországi újautó piacon és világszinten egyaránt.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.