
November végével a Toyota 15.253 új autó értékesítésével, 11%-is piaci részesedéssel, legközelebbi versenytársához képest 142 darabos előnnyel vezette a magyarországi személyautó és kishaszongépjármű értékesítéseke. A hazai utakon maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon ugyanakkor a környezettudatosság szinonimájának tekintett japán autómárka előnye a piac többi szereplőjéhez képest egészen brutális: a Toyota legközelebbi versenytársánál 3318 darabbal több, 14.312 darabos értékesítéssel, 12,8%-os piaci részesedéssel áll az élen.
.A világszintű és magyarországi újautóeladásokat immáron hagyományosan vezető Toyota számára a magyarországi piacon több versenytárshoz hasonlóan komoly kihívásokat tartogatott a 2025-ös év, hiszen miközben modelljei iránt továbbra is töretlenül erős volt a kereslet, az időközben egyébiránt valamelyest lazított CAFE (Clean Air For Europe) előírások okán olyan a szegmensükben meghatározó modellekből döntött kevesebb darab regisztrációja mellett, mint a Hilux, de a nemzetközileg kimagasló kereslet miatt a hazai piaci igénynél kevesebb darab érkezett Magyarországra például a világ legnépszerűbb autójából, a RAV4-ből is.
Emellett, miközben a 2026-os évben a világ elsőszámú autógyártója 8 új Toyota és 2 új Lexus modellel indít valóságos modell inváziót hazánkban, addig az idei évben mindössze egyetlen új modellel, az ősszel meglehetős sikerrel bemutatott, komoly frissítésen átesett Corolla Cross-al jelentek meg a piacon.
Ennek ellenére, a Toyota az év első 11 hónapjában nem csak hogy megőrizte piacvezető pozícióját, de a magyarországi utakon maradó autókról pontos képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon brutális 3.318 darabos előnnyel áll az élen, ami legközelebbi versenytársa mintegy háromhavi átlagos értékesítésének felel meg.
„Miközben a teljes piacon is őrizzük piacvezető pozíciónkat, a kivonásokkal tisztított újautó piacon gyakorlatilag három hónappal, azaz egy teljes negyedévvel járunk legközelebbi versenytársunk előtt. Ennek fényében akárhogy is alakulnak a teljes piac értékesítései decemberben, a magyarországi utakon maradó autókról valós képet mutatót kivonásokkal tisztított piacon immáron gyakorlatilag behozhatatlan az előnyünk – jól mutatva, hogy a magyarországi újautó vásárlók többsége 2025-ben is hazánk kedvenc (és nem mellesleg a világszinten is legnépszerűbb) újautómárkáját, a Toyotát tisztelte meg a bizalmával.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.
„Ezt a megtisztelő bizalmat 2026-ban páratlan modellinvázióval igyekszünk megszolgálni, a következő hónapokban ugyanis nem kevesebb, mint 8 vadonatúj Toyota modellt (az öntöltő hibrid elektromos Aygo X-et, az akkumulátoros elektromos Urban Cruisert, C-HR+-t, bZ4X-et és bZ4X Touringot, az öntölő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos kivitelben is rendelhető RAV4-et, a lágy hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos kivitelben is elérhető Hiluxot, és egy további, egyelőre nem nevesített akkumulátoros elektromos modellt), és 2 vadonatúj Lexus modeltt (a vadonatúj akkumulátoros elektromos RZ-t, valamint az öntöltő hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos kivitelben is elérhető vadonatúj ES-t) mutatunk majd be Magyarországon.” – teszi hozzá a szakember.