
Kategóriájában elsőként kap elektrifikált meghajtást a megújuló Toyota Aygo X, amely ezzel a legalacsonyabb CO2-kibocsátást kínálja majd az európai piacon elérhető, nem konnektorról tölthető autók körében. Ezzel a Toyota beváltotta 2021 végén tett ígéretét, miszerint 2025-től egyetlen olyan autó sem szerepel majd a kínálatában, amely ne lenne elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos meghajtással. A megújult Aygo X-ben elérhető új anyagok és az új gyártási technológiák segítettek még tovább csökkenteni a modell széndioxid-kibocsátását, miközben az autó nagyobb teljesítmény és fokozott gyorsulást kínál, agilis kezelhetőséggel kombinálva a még nagyobb vezetési élmény érdekében. Az Európában 2025 végétől elérhető új Aygo X megjelenése is még markánsabb lett: a teljesen új frontrész felszereltségtől függően lehet elegáns vagy sportos is, hiszen a modell történetében először megjelenik az új, izgalmas GR SPORT felszereltségi szint is az Aygo X kínálatában.
A merész megjelenésű Aygo X kompakt városi crossover új szintre emeli a vezetési élményt és a hatékonyságot azzal, hogy először kap öntöltő hibrid technológiát a szegmensében. A megújult Aygo X az előzetes WLTP adatok alapján az európai újautópiacon kapható összes, nem konnektorról tölthető autó közül a legalacsonyabb CO2-kibocsátásával kínálja az elérhetőség, a vezetési élmény, a stílus és a fejlett biztonsági rendszerek tökéletes kombinációját. Az Európában tervezett és gyártott Toyota Aygo X – amely stílusos megoldást kínál a városi és a külvárosi élet igényeire – egy igazán egyedülálló crossover az A-szegmensben. Nevét és inspirációját a szórakoztató Aygótól kapta, amely 2005-ös bevezetése óta a Toyota legelérhetőbb autója Európában.
Az Aygo X vonzotta a stílusérzékeny vásárlókat, akik kompakt és sokoldalú járművet keresnek, amely ideális a rohanó, modern életmódhoz. Ennek köszönhetően pedig tartósan népszerűnek bizonyult az ügyfelek körében. Több mint 287.000 darabot adtak el belőle azóta, hogy 2022-ben megjelent Európa útjain. Most az új hibrid Aygo X tovább bővíti ezt az elérhetőséget azzal, hogy a Toyota híres hibrid technológiájának hatékonyságát és rugalmasságát kínálja, kompromisszumok nélkül garantálva a teljes használhatóságot. A Toyota legújabb hibrid technológiája azt jelenti, hogy az új Aygo X nagyobb teljesítményt és fokozott gyorsulást kínál, ami még magával ragadóbb és hatékonyabb vezetési élményt nyújt. Magabiztos kiállása lehetővé teszi a vezetők számára, hogy kifejezzék a vagány városi stílust, amelyet most a jellegzetes, új első hűtőrács és a modern formaterv erősít. A lendületes teljesítmény és a modern, új stílus mellett a hibrid Aygo X a piacon kapható nem konnektorról tölthető járművek közül a legalacsonyabb CO2-kibocsátással rendelkezik – a becsült WLTP adatok alapján. A hatékony hajtásláncnak, valamint a gyártás és a logisztika fejlesztésének köszönhetően a jármű teljes életciklusa során kisebb széndioxid-kibocsátással büszkélkedhet, mint elődje.
A Toyota legkisebb öntöltő hibridje
A megújult Aygo X első ízben kap öntöltő hibrid hajtást az A-szegmensbe, kiterjesztve az elektrifikációt a Toyota kínálatának legkisebb és legkönnyebben elérhető modelljére, anélkül, hogy a jellegzetes, karakteres crossover megjelenés sérülne. Az új hajtáslánc a Yaris és a Yaris Cross modellekben is elérhető, és teljes mértékben felváltja az előd 1,0 literes benzinmotorját. Az Aygo X átalakítása a hibrid komponensek elhelyezése érdekében – miközben megmaradt az elődjéhez hasonló 2430 milliméteres tengelytáv és az eredeti csomagtér – innovatív tervezési megoldásokat igényelt. A Toyota hibrideknél először fordult elő, hogy a két akkumulátorcellát a padló szélességében egymás mellett, hosszanti elrendezésben, a hátsó ülések alatt helyezkedik el. Más Toyota hibridek párhuzamos elrendezést alkalmaznak, ami több helyet igényel hosszanti irányban. A rendelkezésre álló hely okos kihasználása révén a kiegészítő akkumulátor is a csomagtér alá került, anélkül, hogy a csomagtér mérete csökkenne. A nagyobb hibrid hajtáslánc elhelyezése érdekében az első túlnyúlás 76 milliméterrel meghosszabbodott, amit gondos tervezéssel értek el, miközben megőrizték az Aygo X arányait. A legújabb Aygo X energikusabb és izgalmasabb vezetést biztosít, nagyobb teljesítmény és élesebb gyorsulás jellemzi, köszönhetően a Toyota Yarisban is alkalmazott hibrid technológiának.
Az öntöltő hibrid hajtás előnyei az új Aygo X-et ideális társsá teszik a modern városi közlekedéshez, a 86 g/km* CO2-kibocsátási érték pedig kategóriaelső. Ez biztosítja, hogy megfeleljen az alacsony károsanyag-kibocsátású zónák kihívásainak, miközben a nagyobb teljesítmény a kalandok világát nyitja meg, kényelmesebbé és stresszmentesebbé téve a hosszabb autózást. A rendszer összteljesítménye 44 lóerővel nőtt a korábbi, nem hibrid változathoz képest, elérve a 116 lóerős maximális teljesítményt. Ez biztosítja az Aygo X számára a dinamikus városi közlekedéshez kívánt agilitást, 10 másodperces 0-100 km/órás gyorsulással.
A Toyota Global New Architecture (TNGA) GA-B platformjának és a hibrid akkumulátor alacsony elhelyezésének köszönhetően – amely alacsony súlypontot és rendkívül merev karosszériát eredményez – az Aygo X dinamikus kezelhetőséget biztosít a forgalmas városi utcákon. A 4,7 méteres fordulókör sugár ideális a szűk helyeken való magabiztos manőverezéshez.
Amellett, hogy a legújabb Aygo X-et izgalmasabb és közvetlenebb vezetni, az új zajcsillapító alkatrészeknek köszönhetően csendesebb és kifinomultabb az utazás minden utas számára. A műszerfal hangtompítói, a motorházfedél szigetelése és a motor aljzatburkolata a frissített kipufogórendszerrel és hangtompítóval kombinálva békés utazást eredményez. A magasabb felszereltségi szinteken a még nyugodtabb utazás egyéb zajcsökkentő intézkedésekkel érhető el, többek között vastagabb ablaküveggel és további hangszigeteléssel a karosszéria egészén.
A biztonság minden Toyotánál, kicsiknél és nagyoknál egyaránt prioritást élvez, így az új Aygo X a Toyota Safety Sense technológiának köszönhetően a márka átfogó biztonsági és vezetéstámogató csomagját is megkapta. Ez magában foglalja a továbbfejlesztett ütközést megelőző biztonsági rendszert, a sáv- és nyomtartó rendszert és a közlekedési tábla felismerő rendszert, valamint az új vészmegállító rendszert és a proaktív vezetési asszisztenst is. Az Aygo X esetében először az over-the-air frissítések is elérhetők lesznek a Toyota Safety Sense rendszerhez.
Látványos kompakt SUV dizájn
Az Aygo X lendületes, „azonnal indulásra kész” karaktere a legújabb változatban egy stílusos, teljesen új orrkialakítással frissült, amely fejlett, csúcstechnológiás kisugárzást ad, miközben hangsúlyozza a kompakt SUV identitását. Az új motorháztető, az új fényszórók és az új első hűtőrács erőteljesebb kiállást és az alacsony súlypont benyomását kelti. Ezt a tartást fokozzák a 17” vagy 18” könnyűfém keréktárcsák – a felszereltségi szinttől függően – és a fekete, szélesített kerékjárati ívek. A fokozott kifinomultságot a motorháztető vonalának előretolásával érték el. Ez még prémiumabb érzetet kelt, amit tovább hangsúlyoz, hogy az irányjelzők diszkrétebb és modernebb helyre kerültek a tükrökben.
Az opcionális, kéttónusú színösszeállítás merészen növeli az autó dinamikus jelenlétét, a fekete szín a tetőtől a hátsó részen át az oldalsó küszöbökig zökkenőmentesen folytatódik, míg a kifinomult külső színpaletta a „zsenge fűszer” koncepcióból merít ihletet, amelyet a jellegzetes fahéj, jázmin, tárkony és levendula árnyalatok testesítenek meg. Az exkluzív vászontetős megoldás, amely az elülső hűtőrács által ihletett elemeket egy egyedi mintázatban foglalja magába, szintén opcióként kerül bevezetésre a magasabb felszereltségi szintekhez.
Kompakt külső méretei ellenére az új Aygo X maximálisan kihasználja a belső teret, magas vezetői pozíciója pedig kiváló kilátást biztosít. Négy utas kényelmesen elfér, és a 231 literes csomagtartónak köszönhetően a mindennapi szükségletektől kezdve a nagyobb csomagokig bármi elfér.
A megújult, letisztult belső kialakítás emeli az élményt, amely élvezetesebb, kényelmesebb és összekapcsoltabb. Az új 7” digitális műszeregység és a klímapanel kifinomultabb, modernebb megjelenést kölcsönöz, az elektronikus rögzítőfék pedig minden felszereltség része, akárcsak a két USB-C töltőcsatlakozó. Új vezeték nélküli okostelefon-töltő, digitális kulcs, elektromosan behajtható tükrök és a jobb levegőminőséget biztosító nanoeX™ technológia is elérhető a magasabb felszereltségi szinteken.
Bemutatkozik az Aygo X GR SPORT
Első alkalommal mutatkozik be az Aygo X GR SPORT változata, amely magával ragadóbb vezethetőséget és markánsan sportos megjelenést kínál. A GR SPORT változat, amely nevét és inspirációját a TOYOTA GAZOO Racing világbajnok csapataitól kapta, erőteljesen kiemelkedik az exkluzív mustár kéttónusú színösszeállítással, amelyhez feltűnő fekete motorháztető párosul, így energikus és figyelemfelkeltő megjelenést biztosítva. Az Aygo X már amúgy is merész első hűtőrácsa megkapja a GR családban máshol is látható jellegzetes és exkluzív G mintázatot, valamint az egyedi GR SPORT könnyűfém keréktárcsákat. Az utastérben a fekete és szürke részletek, valamint a hímzett GR logó hozzájárul a sportos érzéshez. Az Aygo X GR SPORT változatot élvezetesebb vezetni is, miután a lengéscsillapítók és a tekercsrugók célzott hangolása javítja a kezelhetőséget és optimalizálja a karosszéria gördülését, míg a szintén újrahangolt elektromos szervokormány élesebb reakciót biztosít. Ezeket a fejlesztéseket kifejezetten az izgalmas vezetési élmény érdekében alkalmaztáj, a városi utcákon a menetkomfortot nem befolyásolva.
Csökkentett karbonlábnyom
A modern vásárlók számára a környezettudatosság egyre inkább motivációs tényező a járműválasztás terén, és a hibrid Aygo X-et úgy alkották meg, hogy izgalmat, kényelmet és hatékonyságot kínáljon ezen igények kielégítésére. A Toyota karbonsemlegességre irányuló többutas megközelítése arra összpontosít, hogy az ügyfelek lakóhelyétől és egyéni körülményeiktől függetlenül többféle megoldás közül választhassanak. Az új hibrid Aygo X-szel a Toyota az összes járműszegmensben szélesebb közönség számára nyitja meg az elektrifikáció kapuját. A Toyota a lábnyom-alapú tervezés alkalmazásával, valamint a jármű használatának, gyártásának és forgalmazásának minden szakaszát figyelembe vevő becslései szerint az új hibrid Aygo X élettartamra vetített széndioxid-kibocsátása 18 százalékkal* csökken az előző generációhoz képest. Az új anyagok használata, valamint az autógyártás és a logisztika hatásainak csökkentésére tett erőfeszítések mellett a legnagyobb tényező a rendkívül hatékony hibrid hajtáslánc.
Példaként említhetjük az egyes alkatrészeken alkalmazott in-mould színezési technológiát, amelynek során a színt közvetlenül a fröccsöntés során viszik fel, hogy szemet gyönyörködtető hatást érjenek el, és a festéshez képest csökkentsék a bevonási folyamat CO2-kibocsátását. Szintén hozzájárul a széndioxid-kibocsátás csökkentéséhez az újrahasznosított műanyag és szövet használata az új ülésborításokhoz, mint például az új, prémium minőségű SakuraTouch, amely állatmentes belső teret biztosít.
A SakuraTouch több mint 40%növényi eredetű PVC-ből készül, amely a cellulózgyártás melléktermékeiből származik, továbbá a borászatból származó parafaforgács-hulladékot és újrahasznosított PET-et is tartalmaz, mindezt a tartósság veszélyeztetése nélkül. Ez az úttörő anyagkeverék jelentősen, 95 százalékkal csökkenti az anyaggyártás során keletkező CO2-kibocsátást a valódi bőrhöz képest. Továbbá az Aygo X-et gyártó Toyota Motor Manufacturing Czech Kolinban megújuló villamos energiát használ, és ehhez hozzájárult a racionalizált, intelligensebb alkatrész- és járműlogisztika is.