
A magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon évek óta piacvezető Toyota a hazai utakon maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított piacon már eddig is toronymagasan vezetett versenytársai előtt, október végével azonban a teljes, a kivonásokat is magában foglaló piacon is átvette a vezetést. A világelső autómárka január és október között 13.923 új autó értékesítésével, 11,1%-os piaci részesedéssel bizonyult a magyarországi újautóvásárlók kedvenc választásának.
A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon október végéig 125.819 új autó talált gazdára, amelyből 13.933 volt Toyota, a környezettudatos, immáron hazánkban is mintegy 75%-ban részben vagy teljesen elektrifikált autókat értékesítő japán autómárka így 11,1%-os részesedéssel áll az első helyen a márkák rangsorában.
A személyautó és kishaszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva a Toyota az előbbin 11.590 új autó eladásával, 10,9%-os piaci részesedéssel, míg az utóbbin 2.333 új autó értékesítésével, 12,2%-os részesedéssel áll a második helyen. A Toyota egyébiránt világszinten is toronymagasan a legkelendőbb autómárkának számít, szeptember végével mintegy 7.130.064 darabos értékesítéssel vezette a világszintű eladásokat, csoportszinten pedig (a Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino márkákat is beleértve) 8.358.426 darabos értékesítéssel őrizte meg a világ elsőszámú autógyártójának pozícióját.