
A Toyota európai járműeladásai 2025 első felében 1%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, piaci részesedése pedig 7,3%-ra emelkedett. Ezzel a környezettudatosság szinonimájának is tekintett autómárka megtartotta második helyét a a kontinensen legkelendőbb autómárkák rangsorában, abszolút rekordot jelentő, 591.115 eladott járművel. A Toyota Európa a részben vagy teljesen elektromos autók eladása tekintetében is rekordot döntött 491.197 elektrifikált jármű eladásával, ami 6%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és vállalat összesített európai eladásainak 77%-át teszi ki. A japán autógyártó prémium márkája, a Lexus ugyanezen időszak alatt 44.213 járművet értékesített a kontinensen, ami 7%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és 2,5%-os részesedést jelent a prémium piacon. A japán autógyártó haszongépjármű kínálatát összefogó Toyota Professional értékesítése 12%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, ami abszolút rekordot jelentő, 80.449 értékesített járművet jelent. Ugyanezen időszak alatt a Toyota 8.549 új autó értékesítésével 11%-os piaci részesedéssel a teljes személyautó piacon második, míg a hazákban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautópiacon 8.258 új autó eladásával, 13,1%-os piaci részesedéssel toronymagasan az első helyen áll. A Lexus hazákban ugyanezen időszakban a teljes prémium piacon 5,9%-os részesedéssel 699 új autó eladásával, míg a kivonásokkal tisztított piacon 687 darabos eladással, 6,1%-os részesedéssel áll a hatodik helyen.
A Toyota Európa (Toyota Motor Europe – TME) 2025 januárja és júniusa között rekordot jelentő 635.328 járművet értékesített, ami 1%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és felülmúlja az általános piaci teljesítményt, amely 1,54%-kal csökkent. Ennek egyik fő oka a Toyota és Lexus elektrifikált modelljei iránti folyamatos erős kereslet volt, amely 6%-kal nőtt az előző évhez képest, és jelenleg a TME teljes értékesítési portfóliójának 77%-át teszi ki. A Toyota megőrizte második helyét a legkelendőbb személyautó-márkák között, értékesítése 1%-kal nőtt, míg a Lexus értékesítése 7%-kal emelkedett, és 2,5%-os részesedést szerzett a prémium autópiacon. A TME könnyű haszongépjármű-márkája, a Toyota Professional értékesítése 12%-kal nőtt az előző évhez képest. A Toyota és a Lexus akkumulátoros elektromos járműveinek értékesítése 42%-kal nőtt az előző évhez képest, míg a plug-in hibrideké 186%-kal, az öntöltő hibrideké pedig 2%-kal nőtt ugyanebben az időszakban.
„A piaci nehézségek ellenére bizakodóak vagyunk, hogy a fogyasztói kereslet továbbra is erős marad a Toyota és a Lexus elektrifikált járművei iránt. Ez bizonyítja termékeink erejét, amelyek széles körű, zéró és alacsony kibocsátású elektrifikált termékpalettát kínál. A karbonsemlegességi céljaink elérése érdekében alkalmazott többirányú megközelítésünk lehetővé tette számunkra, hogy következetesen megfeleljünk a régióban található vásárlók igényeinek” – mondta avat be Till Conrad, a Toyota európai értékesítésért felelős alelnöke.
Szárnyaló Toyota eladások
A Toyota január és június között 591.115 járművet értékesített, ezzel megőrizte második helyét a legkelendőbb személyautó-márkák között Európában. A márka legkelendőbb modelljei között szerepelt a Yaris és a Corolla modellcsalád, a Toyota C-HR, a RAV4 és az Aygo X. A Toyota elektrifikált járműveinek összesített értékesítési aránya jelenleg 76%, az értékesítési volumen pedig 6%-kal nőtt az előző évhez képest. Az akkumulátoros elektromos járművek értékesítése 46%-kal nőtt az előző évhez képest, elérve a 27.773 darabot. A plug-in hibrid járművek értékesítése 272%-kal nőtt az előző évhez képest, elérve a 42.200 darabot – ezt a növekedést az új Toyota C-HR Plug-in Hybrid iránti erős kereslet is ösztönözte.
Dübörgő Lexus értékesítések
A Lexus 44.213 autót értékesített, ami 7%-os növekedést jelent az előző évhez képest, és ezzel felülmúlta az európai prémium piacot, míg elektrifikált modelljeinek értékesítése 13%-kal nőtt az előző évhez képest. Ebben az időszakban a Lexus 2,5%-os piaci részesedést tartott fenn. A Lexus értékesítésének 100%-a elektrifikált járművekből áll Nyugat-Európában, és 95%-a az egész régióban. A legnépszerűbb modellek a kompakt Lexus LBX Hybrid és a Lexus NX (plug-in hibrid és hibrid változatban is kapható).
A Toyota Európa összesített eladásai 2025 első félévében
– Összes eladás: 635.328 (+1,4% az előző év azonos időszakához képest)
– Elektrifikált modellek eladási: 491.197 (+6% az előző év azonos időszakához képest)
– Elektrifikált modellek aránya: Nyugat-Európa: 80% – Kelet-Európa*: 58% – ÖSSZ.: 77%
A Toyota márka európai eladásai 2025 első félévében
– Összes Toyota eladás: 591.115 (+1,0% az előző év azonos időszakához képest)
– Legkeresettebb modellek: Yaris Cross (103.580); Yaris (90.549); Corolla range (78.920); Toyota C-HR (76.432); Aygo X (50.083); RAV4 (43.558)
– Elektrifikált modellek eladásai: 449.374 (+6% az előző év azonos időszakához képest)
– Legkeresettebb elektrifikált modellek: Yaris Cross Hybrid (103.574); Yaris Hybrid (90.074); Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (76.432); Corolla Hybrid (64.812); RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (43.024)
– Toyota Professional eladások: 80.448 (+12,0% az előző év azonos időszakához képest)
– Elektrifikált modellek aránya: Nyugat-Európa: 79%, Kelet-Európa*: 59% – ÖSSZ.: 76%
A Lexus márka európai eladásai 2025 első félévében
– Összes Lexus eladás: 44.213 (+7% az előző év azonos időszakához képest)
– Legkeresettebb modellek: LBX Hybrid (14.757); NX (13.607); UX (4.703)
– Elektrifikált modellek eladásai: 41.823 (+13% az előző év azonos időszakához képest)
– Legkeresettebb elektrifikált modellek: LBX Hybrid (14.757); NX Hybrid/Plug-in Hybrid (13.469); UX Hybrid/BEV (4.703); RX Hybrid/Plug-in Hybrid (3.679)
– Elektrifikált modellek aránya: Nyugat-Európa: 100%, Kelet-Európa*:52% – ÖSSZ.: 95%
A Toyota és Lexus márkák európai értékesítései 2025 első félévében modellszinten
TOYOTA / LEXUS ÖSSZESEN | 635.328 |
TOYOTA | 591.115 |
AYGO X | 50.083 |
Yaris (beleértve Yaris Hybrid) | 90.549 |
Yaris Hybrid | 90.074 |
Yaris Cross (beleértve Hybrid) | 103.580 |
Yaris Cross Hybrid | 103.574 |
Corolla H/B & Touring Sports (beleértve Hybrid) | 48.755 |
Corolla H/B & Touring Sports Hybrid | 48.743 |
Toyota C-HR (beleértve Hybrid és Plug-in Hybrid) | 76.432 |
Toyota C-HR Hybrid | 54.027 |
Toyota C-HR Plug-in Hybrid | 22.405 |
Corolla SDN (beleértve Hybrid) | 30.165 |
Corolla SDN Hybrid | 16.069 |
Corolla Cross Hybrid | 28.005 |
Prius Plug-in Hybrid | 1.919 |
Mirai FCEV | 233 |
Camry (beleértve Hybrid) | 6.457 |
Camry Hybrid | 5.337 |
GR Supra | 89 |
GR86 | 10 |
GR Yaris | 1.133 |
RAV4 (beleértve Hybrid & Plug-In Hybrid) | 43.558 |
RAV4 Hybrid | 30.748 |
RAV4 Plug-In Hybrid | 12.276 |
bZ4X BEV | 18.724 |
Highlander (beleértve Hybrid) | 980 |
Highlander Hybrid | 813 |
Land Cruiser | 9.935 |
Hilux | 25.712 |
PROACE (beleértve PROACE BEV) | 18.611 |
PROACE BEV (beleértve PROACE VERSO BEV) | 3.390 |
PROACE CITY (beleértve PROACE CITY BEV) | 29.850 |
PROACE CITY BEV (beleértve PROACE CITY VERSO BEV) | 4.931 |
PROACE MAX (beleértve PROACE MAX BEV) | 6.276 |
PROACE MAX BEV | 728 |
Egyéb modellek | 59 |
LEXUS | 44.213 |
IS (beleértve IS Hybrid) | 22 |
ES (beleértve ES Hybrid) | 2.144 |
ES Hybrid | 2.108 |
LS (beleértve LS Hybrid) | 43 |
LS Hybrid | 43 |
NX (beleértve NX Hybrid és PHEV) | 13.607 |
NX Hybrid | 6.271 |
NX PHEV | 7.198 |
UX (beleértve UX Hybrid és BEV) | 4.703 |
UX Hybrid | 3.750 |
UX BEV | 953 |
RX (beleértve RX Hybrid és PHEV) | 4.229 |
RX Hybrid | 1.686 |
RX PHEV | 1.993 |
LBX Hybrid | 14.757 |
RZ BEV | 2.521 |
LM Hybrid | 543 |
RC (beleértve RC Hybrid) | 1 |
LC (beleértve LC Hybrid) | 4 |
LC Hybrid | 2 |
GX | 406 |
LX | 1.233 |
Toyota Motor Europe
A Toyota Motor Europe felelős valamennyi nyugat-, közép- és kelet-európai országért, beleértve Törökországot, valamint Izraelt és számos közép-ázsiai piacot (Örményország, Azerbajdzsán, Grúzia és Kazahsztán). A TME 2022-ben felfüggesztette az értékesítést Oroszországban. Kelet-Európa magában foglalja Kazahsztánt, a Kaukázust, Ukrajnát, Törökországot és Izraelt. A Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota, GR (Gazoo Racing) és Lexus járművek, valamint alkatrészek és tartozékok nagykereskedelmi értékesítését és marketingjét, valamint a Toyota európai gyártási és mérnöki tevékenységeit. A Toyota közvetlenül több mint 26.000 embert foglalkoztat, és 1990 óta több mint 12 milliárd eurót fektetett be Európában. Nyolc európai gyártóüzeme Portugáliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Törökországban található. Ma megközelítőleg 14,7 millió Toyota, GR és Lexus jármű közlekedik az európai utakon, amelyek tulajdonosait 28 nemzeti marketing- és értékesítési vállalatból álló hálózat, valamint 53 országban (EU, Egyesült Királyság, EFTA-országok + Oroszország, Izrael, Törökország és más kelet-európai országok) mintegy 2.800 kiskereskedelmi egység támogatja. 2024-ben a TME 1.217.132 járművet értékesített Európában, 7,1 százalékos piaci részesedést elérve. A Toyota hisz abban, hogy ha az emberek szabadon mozoghatnak, akkor bármi lehetséges. A „Mobilitás mindenkinek” elve érdekében a Toyota biztonságosabb, még inkább összekapcsolt, inkluzívabb és fenntarthatóbb mobilitást kíván megalkotni, hogy elérje legfőbb küldetését: „Boldogságot mindenkinek”. Európában a TME elindította a KINTO mobilitási márkát, amely mobilitási szolgáltatások széles skáláját kínálja 14 országban, és ösztönzi a zéró emissziós üzemanyagcellás termékek, és azok műszaki támogatásának business-to-business értékesítését. Hozzájárulva az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz, a Toyota azon dolgozik, hogy Európa-szerte minden üzleti tevékenységének körében elérje a karbonsemlegességet. Európában a széndioxid-csökkentés terén történelmi távlatokban is vezető szerepet betöltő TME célja, hogy 2035-ig 100 százalékkal csökkentse minden új járművének széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, és továbbra is az elektrifikált hajtásláncok teljes választékát kínálja majd ügyfeleinek a régióban hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás modelljeinek képében.