A Toyota Pekingben bemutatta a Beyond Zero modellsorozat második tagját. A bZ3 szedán nem egy átcsomagolt bZ4X: elsőként kapta meg a Toyota partnerei által fejlesztett, új generációs újszerű akkumulátortechnológiát.
Gyors tölthetőség, csekély helyigény, hosszú élettartam, megfizethető költségek: olyan jellemzők ezek, amelyektől gyorsabban ver minden villanyautós szíve. Ezekre az ígéretekre még azok is felkapják a fejüket, akik – épp a magas belépő költségek, a körülményes üzemeltethetőség és a modern technika avulásának kiszámíthatatlan üteme miatt – kezdetben távolságtartással fogadták a tisztán elektromos járműveket. Ha pedig egy villanyautó nem csak ígéri, de hozza is ezeket a paramétereket, az túlzás nélkül forradalmasíthatja az elektromos mobilitás világát, és az egész iparág számára utat mutathat a megfizethető, problémamentesen használható, praktikus elektromos járművek terén.
Pontosan ilyen gépkocsik megvalósításának a célja hívta életre a Toyota és stratégiai partnere, az akkumulátorspecialista Byd által alapított vegyesvállalatot, a BYD Toyota EV Technology Co., Ltd.-et, amely most leleplezte a korábban már beharangozott bZ3 középkategóriás elektromos szedánt. A Beyond Zero modellcsalád második tagját a Toyota egy másik vegyesvállalata, a fejlesztésben ugyancsak közreműködő FAW Toyota Motor Co. Ltd. fogja gyártani és forgalmazni.
A BYD akkumulátorkompetenciája nagyjából odáig nyúlik vissza, amikor a Toyota megépítette és bemutatta a világ első sorozatgyártású full hibrid személyautóját, az első generációs Priust. A két vállalat együtt több mint fél évszázados tapasztalattal és tudással rendelkezik a villamosított hajtásláncok terén, és ez lehetővé tette, hogy első közös termékük, a Toyota bZ3 egy előremutató akkumulátorral lépjen piacra.
A vékony lítium vasfoszfát (LFP) katóddal szerelt (LFP) lítium-ion akkumulátorok kevesebb helyet foglalnak (azaz egységnyi alapterületen nagyobb kapacitás érhető el), élettartamukat pedig nem rövidíti, ha 100%-ra töltik őket (a hagyományos lítium-ion polimer akkumulátoroknál 80%-os töltöttséget tekintenek optimálisnak a hozzáértők.)
A Toyota bZ3 esetében mindez parádés értékeket eredményez: a hatótávolság meghaladja a 600 kilométert, az élettartam pedig messze meghalad mindent, ami ma elképzelhető: a Toyota garantálja, hogy 10 évnyi megfelelő használat után is eredeti kapacitásának legalább 90%-át nyújtja majd a rendszer. Ehhez a BYD által optimalizált katódstruktúra mellett a Toyota szakértelmét felhasználva kialakított akkumulátorhűtési, -vezérlési és -felügyeleti rendszer is hozzájárul.
A különleges elektromos rendszer köré nem kevésbé speciális autót fejlesztett a Toyota. Az e-TNGA platform adottságait maximálisan kihasználva olyan ergonomikus vezetői környezetet alakítottak ki, amely huzamos használat mellett sem fárasztó, valamint a technológia eredendő stabilitásából (mély tömegközéppont) és közvetlen reakcióiból (késlekedés nélküli nyomatékleadás) adódó, kiváló vezethetőséget még élvezetesebbé teszi.
A középkategóriás Toyota bZ3 nem csak a vezetőnek, de utasainak is örömteli időtöltést kínál. Az előzetes információk szerint különösen tágas hátsó férőhellyel rendelkező modell (a típus sarokszámai 4725 x 1835 x 1475 mm; a tengelytáv 2880 mm) a végletekig optimalizált aerodinamikának köszönhetően rendkívül csendes is. A légterelő elemek, a síkba süllyesztett kilincsek, a speciális profilú keréktárcsák, a gondosan kialakított fenéklemez és az egyedi kialakítású hátsó lökhárító együtt kiemelkedően kedvező: 0,218-as közegellenállási együtthatót eredményeznek.
A vezetői környezet teljes egészében digitális, és a lehető legegyszerűbb, hogy semmi ne vonja el a vezető figelmét. A központi érintőképernyő előtti konzol nem csak hordozható elektronikus berendezések töltésére és csatlakoztatására szolgál, de a funkcionális dísztárgyakat idéző kialakításával otthonosabbá is teszi a Toyota bZ3 belső terét. A modell végleges és részletes műszaki adatait a piaci bevezetést megelőzően hozza nyilvánosságra a Toyota.