Saját animét készített a Toyota, amelyben lelketlen önvezető autók ellen kell küzdeni – Toyota Kovács

Az öt epizódból álló rajzfilmsorozat GR Corollát vezető főhőse társai segítségével száll szembe egy technológiai vállalattal és annak gonosz vezérigazgatójával.

Az öt epizódból álló rajzfilmsorozat GR Corollát vezető főhőse társai segítségével száll szembe egy technológiai vállalattal és annak gonosz vezérigazgatójával.

A Toyota sokat köszönhet a japán rajzfilmnek, az animének. 1998-ban indult el (az 1995-ös manga képregény alapján), és egészen 2014-ig készült az illegális utcai autóversenyzésről szóló kultikus sorozat, az Initial D, amely megismertette az Y-generációval a Toyota AE86-ot, de szerepelt benne a 80-as 90-es évek összes sportos Toyotája az MR2-től a Celica GT-Fouron keresztül a különböző Supra-generációkig, mégpedig tökéletesen valósághű ábrázolással.

A japán autógyártó az Initial D stílusában most elkészítette a saját anime-sorozatát, a Gripet, amellyel a modern Gazoo Racing sportmodelljeit kívánja népszerűsíteni. A „Grip: egy Toyota Történet” öt rövid epizódból áll, amelyeket február 26-tól a Toyota USA Youtube-csatornáján és a toyota.com/grip weboldalon lehet megnézni. Minden héten egy új epizódot töltenek majd fel ezekre a felületekre.

A Long Beach-i székhelyű Intertrend marketingügynökség által készített anime az autómárka Gazoo Racing motorsportrészlegét és annak jelenlegi autókínálatát veszi alapul, hogy a fiatal, Z-generációs ázsiai-amerikai közönséget megszólítsa. „Az anime a tökéletes csatorna e közönség számára, mert egy olyan történetmesélési platformot használ, amely nem megszokott egy reklámkampány során” – mondta az Intertrend stratégiai/kreatív ügyvezető igazgatója, Matthew Choy a Varietynek.

A sorozat a főszereplőt, Jae Kangot és csapatát követi, akik egy futurisztikus metropoliszban száguldoznak, amelyet a fiktív, SynthCorp nevű technológiai óriáscég irányít. A leírás szerint az anime egy olyan korban játszódik, amikor a vezetés izgalmát a SynthCorp már szinte teljesen kiirtotta, a vállalat vezérigazgatója, a gonosz dr. Synth ugyanis egy hatalmas önvezető járműflottát irányít, amelyről sikeresen meggyőze a közvéleményt, hogy biztonságosabb és hatékonyabb a hagyományos autóknál, de az igazi célja, hogy sokkal ellenőrzöttebbé tegye a társadalmat.

Kangnak – és az ő kék GR Corollájának – éjjel-nappal száguldania kell, hogy megmentse a várost a közelgő végzettől. A karizmatikus főszereplő a vezetési képességeiről és rettenthetetlen bátorságáról ismert, amit egy híres autóversenyen szerzett sebhelye is bizonyít.

Kang mellett a többi karakter is izgalmas:

Linh „Nitro” Lam: a rózsaszín hajú nő egy fiatal és energikus versenyző, aki egy kétliteres motorral szerelt, reneszánszvörös színű GR Suprát vezet, amelynek a versenytársai általában csak a hátsó lámpáját látják.

Kumail Jo: a kék díszítésű, de egyébként fekete GR86 afro-amerikai pilótája tapasztalt versenyző, tüzes személyiséggel. Izmos testalkatú, forrófejű, és bátor. Kihúzza a Gripet néhány nehéz helyzetből, igaz, bele is keveredik azokba.

Rugu mester: a bölcs mentor, aki ezernyi futamon szerzett tapasztalatát felhasználva irányítja a fiatal versenyzők trióját. Vezetési ismeretei mellett a versenymérnöki képességei is jelentősek.

Dr. Aron Synth: a SynthCorp vezérigazgatója egykor híres versenyző volt, viszont amióta elvesztette egyik karját egy balesetben, az emberi járművezetés megszüntetésére törekszik.

Nem először alkalmazza a Toyota az animációs filmet termékei népszerűsítésére. 2022-ben egy rövid reklámfilmsorozat jelent meg, amelyben az akkor új GR86 és az Initial D univerzumból ismert Fujiwara AE86 összeállt. 2023 őszén pedig elindult az MF Ghost sorozat sugárzása Japánban, amely az ikonikus Initial D utódának tekinthető.

A Grip a Gazoo Racing-rajongók számára sok izgalmat és rejtett meglepetést, ún. húsvéti tojást tartogat. Bepillantást enged a sorozat az egyedi építésű tuningautók világába is, bár egy alternatív, animált univerzumban. Még az a Lexus IS 200 is szerepet kap benne, amellyel 2007-ben egy titkos, toyotás gyári csapat (a pilóták között volt Morizo, azaz Tojoda Akio is) az akkor még ismeretlen Gazoo Racing név alatt először indult a 24 órás versenyen a Nürburgringen.

Choy szerint sok párhuzam van a sorozatban taglalt témák és a mai világunk között. „Egy olyan történetet mesélünk el, amely túlmutat a terméken, és olyan narratívákat használunk fel, amelyeket az amerikai kultúrában mindenhol látunk magunk körül” – mondta olyan témákra utalva, mint az „automatizálás és a kézi vezérlés”, a „digitális és az analóg” és természetesen a „jó és a gonosz” időtlen harca. „Ez a sorozat nem csak az anime szerelmeseinek és a kockáknak szól, hanem bárkinek, akit érdekel egy izgalmas történet kibontakozása” – tette hozzá.

Nyilvánvaló, hogy a Toyota azt szeretné, ha úgy gondolnának rá a mai autórajongók, mint a vezetési élmény megmentőjére, ami a márka autókínálatát és széleskörű motorsport-aktivitását tekintve nem is áll távol a valóságtól.