A Toyota az idei év januárja és szeptembere között 13590 új autót értkesített Magyarországon, ezzel a teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon legközelebbi versenytársát több mint egyhavi átlagos értékesítésének megfelelő mintegy 1654 új autóval előzve, 12,6%-os piaci részesedéssel áll az első helyen. Az országban maradó új autókról valós piaci képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon a Toyota 13090 autót értkesített, így háromhavi átlagos értékesítésének megfelelő 4376 darabos előnnyel, 14,8%-os részesedéssel vezeti a magyarországi újautóeladásokat.
A személyautó piacot külön vizsgálva a Toyota január és szeptember között a teljes piacon 10734 új autó eladásával, 12,1%-os részesedéssel a második, míg a kivonásokkal tisztított piacon 10544 autó eladásával, 14,1%-os részesedéssel, legközelebbi versenytársához képest 1985 darabos előnnyel az első helyen áll, jól mutatva, hogy a kivonások milyen mértékben torzítják a piaci képet.
A kishaszongépjárműeladásokat vizsgálva a Toyota az év első kilenc hónapjában a teljes piacon 2856 új autó eladásával, 15,5%-os részesedéssel, míg a kivonásokkal tisztított piacon 2546 új autó eladásával, 18,7%-os részesedéssel áll a második helyen. A környezettudatos japán autómárka egyébiránt 2024-ben a legnagyobb bővülést a haszongépjárműpiacon könyvelhette el (január és szeptember között 33%-al több új Toyota kishaszongépjármű talált gazdára hazánkban mint a tavalyi év azonos időszakában), miközben teljesen megújult és a vadonatúj PROACE MAX révén teljessé váló haszongépjármű portfoliója még csak most ősszel debütál.
Komoly flottapiaci sikerek
2024 januárja és szeptembere között a magyarországi újautóértékesítések 72%-át tették ki a vállalatok számára történő értékesítések, a Toyota márka esetében ez 63,7%, míg a Lexus esetében 75% volt, igazolva, hogy a japán prémium márka a vállalati felsővezetők kedvelt választása. Érdekes látni, hogy a teljes flottapiacon a Toyota 8658 új autó eladásával, 11,2%-os részesedéssel a második, a kivonásokkal tisztított flottapiacon ugyanakkor 8168 új autó értékesítésével, 14%-os részesdéssel az első helyen áll, mintegy 3739 darabbal előzve legközelebbi versenytársát. Ezzel gyakorlatilag elmondható, hogy a Toyota a vállalati felhasználók körében toronymagasan a legnépszerűbb választás, míg a magánvásárlók között a második lekedveltebb márkának számít.
Szinte minden Toyota modell a TOP3-ban
A Toyota modelljei saját szegmensükben is rendre kategóriájuk legkedveltebb autóinak számítanak: a kivonásokkal tisztított piacon az Aygo a Yaris, a Proace City, a Proace City Verso, és a Hilux aranyérmes, a Yaris Cross, a Corolla, a C-HR, a RAV4, a Proace, ezüstérmes helyen végzett, míg a a C-HR-rel egy szegmensben versenyző Corolla Cross, a Highlander és a Yaris Van szegmense negyedik legnépszerűbb autójának bizonyult.
„Kétségkívül figyelemreméltó, hogy a Toyota az év első kilenc hónapjában, azaz három negyedév alatt egy negyedévnyi átlagos értékesítésének megfelelő, 4376 darabos előnnyel áll az élen a márkák rangsorában a kivonásokkal tisztított újautó piacon, miközben a Lexus a prémium piac bővülési üteménél háromszor gyorsabban növelte eladásait. Mindezt úgy, hogy az eladások tekintetében komoly puskaport jelentő modelljeink, így a teljes megújult és kibővült haszongépjármű portfóliónk (a Yaris Van, a Corolla Van, a Proace City, a Proace City Verso, a Proace, a Proace Verso, a vadonatúj Proace MAX és a Hilux), a vadonatúj Land Cruiser, vagy épp a flottapiacon rendkívül fontos vadonatúj Camry még csak most ékreznek a márkakereskedésekbe.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák kommunikációs vezetője.
„Hátradőlnünk azonban így sem szabad. A CAFE szabályozás eredményeként 2025-től életbe lépő új emissziós normák ugyanis várhatóan teljesen újrarajzolják majd a piacot, és az Európában 80%-ban elektrifikált autókat értékesítő Toyota és 99%-ban részben vagy teljesen elektromos autókat értékesítő Lexus esetén is lesznek olyan modellek, amelyeket érint a szabályozás. Várakozásaink szerint januártól általános áremelkedés várható majd a piacon, hiszen a legtöbb gyártó kénytelen lesz beépíteni a büntetési tételeket új modelljei árába, illetve bizonyos modellek és hajtásláncok eltűnhetnek a gyártók kínálatából, hasonlóan ahhoz, mint ahogyan az előző emissziós lépcső 2021-es életbe lépésekor megfigyelhető volt, ám attól jó eséllyel drasztikusabb mértékben. Éppen ezért az év végéig érezhetően kiélesedik majd a verseny, ezzel párhuzamosan pedig sok vevő praktikus módon előre hozza majd tervezett vásárlását. Ennek eredményeképp a 2025-ös év, különös tekintettel az első negyedévre kifejezetten kihívásokkal teli időszaknak ígérkezik az autógyártók számára, amire nekünk is fel kell készülnünk. Ennek rövidtávon tapasztalható pozitív hatása ügyfeleink számára, hogy év végéig részünkről is erősődő kedvező ajánlatokkal találkozhatnak majd.” – hívja fel a figyelmet a szakember.