Jelenlegi hely

A Toyota átvette a vezetést a magyarországi újautópiacon

A piaci pozícióját az elmúlt években folyamatosan javító Toyota a 2019-es évet már a harmadik helyen zárta a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon, 2020 januárjában ugyanakkor még előrébb lépett, megszerezve az első helyet hazánkban. Ebben kétségkívül fontos szerepet játszik, hogy a piac legszélesebb környezetbarát, öntöltő hibrid elektromos modellportfóliója révén a Toyotának, szemben versenytársai nagy részével nem kell számolnia a szigorodó európai környezetvédelmi szabályozások miatt bekövetkező drasztikus áremelésekkel, vagy a kínálatból eltűnő modellekkel. Éppen ellenkezőleg, az év hátralévő részében új modellek egész sora érkezik majd a márkától.

Elképesztő lendülettel kezdte a Toyota a 2020-as évet, egyben az új évtizedet Magyarországon: a világ legfejlettebb környezetbárát öntöltő hibrid elektromos modelljeiről ismert autógyártó   a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon 1408 autó értékesítésével, 13,5%-os piaci részesedést elérve messze a legnépszerűbb autómárkaként végzett az első helyen januárban hazánkban. Ezzel a Toyota elképesztő mértékben, 7 százalékponttal növelte és ezzel gyakorlatilag megduplázta piaci részesedését a tavalyi év azonos időszakához képest, eladásai pedig abszolút értékben 136,2%-al nőttek. A Toyota így a személyautó piacon, 14,9%-os részesedéssel volt a messze legnépszerűbb márka, de előre tört a flottapiacon is: a 12,3%-os részesedés a harmadik legkedveltebb márkává tette a Toyotát a vállalati flottafelhasználók körében.

A Toyota Corolla Magyarország legnépszerűbb új autója

A három karosszériaváltozatban (az ötajtós Hatchback, a négyajtós Sedan és a kombi Touring Sports) és két eltérő teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető, a 2020-as Év Autója díj döntősei között is szereplő Toyota Corolla januárban, 456 darabos értékesítéssel nem csupán szegmensének legnagyobb darabszámban értékesített modellje, de egyben Magyarország legnépszerűbb autója is volt.

A Toyota C-HR és a Toyota RAV4 egyaránt szegmensük legkedveltebb modellje

A kivonásokkal tisztított magyarországi újautópiacon sem a tavaly év elején vadonatúj generációval debütáló RAV4, sem a tavaly év végén megújult, és immár a Corollához hasonlóan két eltérő teljesítményű öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető C-HR nem talált legyőzőre, a RAV4 154 darabbal, míg a C-HR 124 darabbal lett kategóriájának legnépszerűbb modellje. Ezzel egyébiránt a RAV4 hazánk legnépszerűbb SUV-jának, a C-HR pedig a harmadik legkedveltebb SUV-nak bizonyult Magyarországon januárban.

Élen az Aygo és a Yaris is: kisautókban is verhetetlen a Toyota

A kivonásoktól tisztított hazai piacon a Toyota két népszerű kisautója, az Aygo és a Yaris is kategóriájának legnépszerűbb modellje lett januárban: az Aygo 74 darabbal, míg a Yaris 384 darabbal végzett az első helyen.

A Hilux őrzi második helyét, előrelépett a Camry és a Proace Verso

A Hilux 104 darabos eladásával stabilan tartja a második helyéta pickup szegmensben, a Camry viszont 49 darabbal előre ugrott a felső-középkategória negyedik helyére, míg a Proace Verso 38 darabbal szegmensének második helyén zárt.

Nem panaszkodhat a Lexus sem, három modellje is dobogós helyen zárta a januárt szegmensében

Nagyon jól szerepelt a magyarországi prémium piacon továbbra is ötödik helyen álló Lexus is: az ES luxuslimuzin valamint a népszerű UX és NX crossoverek egyaránt szegmensük harmadik helyén zárták a januári hónapot.

Mi várható az év hátralévő részében?

Természetesen egyetlen hónap eladásaiból még nem lehet egész évre vonatkozó trendeket leolvasni, az viszont kétségkívül elmondható, hogy a Toyota erősebb helyzetben van Európában mint valaha. Az Európában értékesített autóinak 75%-át a kontinensen is gyártó, prémium márkájával, a Lexusszal együtt pedig piac legszélesebb, 20 modellből álló öntöltő hibrid elektromos modellportfólióját jegyző Toyota ugyanis, szemben legtöbb versenytársával sem drasztikus áremelésekre, sem modellek megszüntetésére nem kényszerül Európában a szigorodó emissziós normák miatt. Sőt, az új normákat az európai eladásaiban kimagasló, 60% fölötti hibrid arány miatt könnyűszerrel teljesítő Toyota új modellek sorát mutatja be idén is. Ezek között vannak olyan rétegmodellek is, mint az új GR Yaris utcai sportautó és a GR Supra kétliteres változata, de olyan komoly volumenpotenciállal rendelkező autók is, mint a tavasszal érkező Proace City és Proace City Verso, illetve az ősszel érkező vadonatúj Yaris. Míg az akár hétüléses változatban is elérhető Proace City Verso idehaza a nagycsaládos autóvásárlási program miatt számíthat nagy sikerre, addig a Yaris európai szinten is a vállalat legfontosabb modellje, amely Magyarországon hagyományosan vezeti szegmense értékesítéseit, folyamatosan növekvő hibrid aránnyal. Ősszel érkezik ráadásul a Toyota RAV4 plug-in hibrid elektromos változata is, amely további lendületet adhat a szegmensének értékesítéseit már most is vezető modellnek.

Izgalmas lesz látni hogy a versenytársak mennyire lesznek képesek felvenni a versenyt a Toyotával, egy azonban bizonyos: a piac legfejlettebb és legkiforrottabb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtását a Toyota és prémium márkája, a Lexus kínálja, ez pedig komoly fegyvertény lehet a szigorodó emissziós normák miatt a környezetbarát hajtásokra rohamléptekkel átálló európai és magyarországi autópiacon.

Fotó: Toyota

További fotók

Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Toyota
Fotó: Lexus
Fotó: Lexus
Fotó: Lexus